Valdrid o Països Catalans?

Estimades lectores, estimats lectors:

Abans de passar a llegir el text, trobe que vos mereixeu unes explicacions sobre el que està passant els darrers mesos a aquest bloc. Com haureu pogut comprovar, hi ha dies, que el bloc s’innunda de comentaris escrits en anglés, SPAM, pur i dur, i per tant, per si més enllà d’aixó tingueren algun virus al darrere, vos advertisc, que mai està malament recordar-ho, que no premeu cap enllaç de cap comentari potencialment perillós, escrit en llengua anglesa.

Açò trobe que ha produït, que els administradors de Bloc.cat, ha realitzat un filtre, o això és el que pense que passat, tot i que continue sense entendre-ho, ja que des d’aquesta setmana, hem detectat, que aquells comentaris, que es van fer al seu dia i que al signar-se no tinguera enllaçat cap adreça web no ixen, per això, advertim també, per si es comenta i no ix, que enllaceu a la vostra pàgina web, i en cas de no tindre’n vos deixe totalment la llibertat a que poseu aquesta.

Aixì que ara, que estem un poc en un alto al bloc, reversible i no definitiu, produït pels exàmens, sols ens queda que tenir paciència, i temps per poder estudiar les alternatives, que poc a poc, estem estudiant per que prompte, pugue contar amb un nou espai que ens siga més còmode per a tothom, així que si tingueu alguna recomanació ara esteu a temps, i no vos marege més, vos deixe ja en el text de hui:

Mesos anteriors veiem com
les Corts Valencianes (aquelles que teòricament ens representen,
llavors i al cap i a la fi, nosaltres) aprovaven/m una proposició no
de llei perquè la Generalitat de Catalunya rectificara una pàgina
web sobre cultura catalana ja que “fa un ús d’elements identitaris
dels valencians” el que entenen com una “apropiació de la
cultura, llengua i tradicions valencianes” on diu que “desapareixen
per l’absorció d’un altre territori i això inclou als autors
valencians”, clar està que això de compartir a estes persones no
els va, però ni amb els diners ni amb la cultura i fins i tot poden
arribar a coses com a denunciar l’apropiació de la paella
valenciana, que serà el pròxim?

Semblava que el problema
foren els arrossos, fins i tot algun membre de l’oposició va caure
-conscient o inconscientment- al parany fent una demanda, totalment
lícita tot siga dit, per salvaguardar la recepta original de la
paella, cosa que no sols necessita la paella a Alemanya -on segons
diu Compromís, porta xoriç- sinó moltes receptes que necessiten
una rectificació al País Valencià mateix com és el cas entre
altres de l’arrós a banda. Però la cosa no era ni cultural, ni
lingüística, ni de tradicions, sota la paella s’amagava un
anticatalanisme ranci que intenta despertar ara el govern valencià,
tal i com ha fet sempre que ho ha necessitat.

I podem afirmar açò ja
que en les últimes setmanes hem assistit a diverses situacions que
desacrediten la proposició no de llei aprovada per la Generalitat,
ja que si en realitat està en contra de l’absorció territorial
d’altres comunitats,
s’haurien d’haver mostrat totalment en contra de la creació del que
ells mateixos han anomenat “Valdrid”. Madrid ja té platja,
afirmaven els titulars de les edicions espanyoles després de
l’obertura de l’AVE València-Madrid.

Per
fí, els estudiants de Patraix podran assistir a classe
tranquil·lament, a la Universitat Complutense de Madrid, sense haver
de perdre tot el temps que perden actualment per a desplaçar-se des
de Patraix fins al Campus dels Tarongers.

L’AVE
produeix un cost actualment incalculable, l’única cosa positiva és
que no utilitza les mateixes vies que els rodalies o regionals. No en
busquem més. De negatives un fum, l’AVE es convertirà en un futur
el transport de ferrocarrils més utilitzat per la gent, ja que els
altres estan d’una deixadesa tant gran que cada vegada són menys els
que opten per ell, i és que és inacceptable que de València a Elx
es tarde més que de València a Madrid, no seria més prioritari
ultimar primer les comunicacions dins d’una mateixa
comunitat
i després ja voríem com
comunicar-la amb les altres? Sincerament, a mi a Madrid no se m’ha
perdut res, a Elx m’interessaria poder arribar abans i estar més
pròxim i en més temps per a compartir hores i coses amb M.

Però
que ens aporta l’AVE, turisme? Quina classe de turisme? Aquell que
satura els serveis públics -els pocs que ens queden- tots els
estius, aquell que oferta a la població valenciana una ocupació
precària i temporal, aquell que perpetua el model econòmic que ens
ha portat a ser la
comunitat
capdavantera a les llistes a l’atur?

Però
si tinguem en compte el que s’ha invertit per a realitzar l’AVE,
s’hauria de pensar, amb l’AVE València-Madrid, estàvem dient al
mateix temps no a l’AVE València-Barcelona-Europa? I és que està
clar que els impactes medioambientals que tenen aquestes línies de
transport al nostre país, i més com està la situació actual,
s’haurien de preveure més, i en aquest sentit tal vegada seria més
interessant per a l’Estat espanyol -alerta el que he dit-
connectar-se a Europa que no pas, connectar Madrid a la platja, un
transport bàsicament de persones i que actualment es pot cobrir amb
aerolínies de cost-baix des de 5 euros.

Però
qualsevol actuació que no fora aquesta, qualsevol potenciació de
l’Arc Mediterrani sona a Països Catalans, tot i que les industries
instal·lades als Països Catalans ho demanen a crits, ací sembla
que deixa més diners el turisme de
paseo, pipas, playa,
que no la industria. La factoria
Ford d’Almussafes, ja ha amenaçat amb que si no es connecta amb
Europa fotran el camp, compensarà el turisme rebut a Cullera amb
tots els treballadors acomiadats de la Ford a la Ribera? El temps
dirà, i si ens queden 50 euros, podrem anar i tornar a
manisfestar-nos al ministeri corresponent el mateix dia.



This entry was posted in A tall a tall, si més no. Bookmark the permalink.

One Response to Valdrid o Països Catalans?

  1. Brey says:

    L’altre dia estava comentant amb uns amics per internet aquesta notícia: http://www.lavanguardia.es/opinion/editorial/20110113/54099856070/el-corredor-mediterraneo-en-bruselas.html

    I és que si la Ford diu que vol arc mediterrani el PP valencià el primer a exigir-ho on fassa falta. I amés amb unió amb el Lobby ferroviari, demanant no sols una via de comunicació junt a catalans, i andalussos, sinó amés demanant una amplada europea, i no espanyola. I ei la Ford demanara PPCC? El PP for la independència!! Està clar la força que té aquesta empresa de gran productivitat i gran valor econòmic en aquesta mermada economia valenciana, amb la menor productivitat d’espanya, un sistema productiu bassat en productes de poc valor, i bassats en la producció a baix cost degut als baixos salaris, cosa impossible en aquest mon globalitzat, on qualsevol país de l’Europa de l’est té una mà d’obra mens costosa, i sense parlar de Xina, o el 3º mon…

    Està clar que la proposta de no llei és blaverisme i feixisme tanci, però que pots esperar? Venen eleccions i per molt que el Nodo ens diga el contrari, les coses no els van be al pp valencià, i amés el Nodo cada dia té menys públic. Amés de ser tot un forat de diners, en la sexta treballen 3 persones per a muntar, la resta subcontrates, val no és una bona opció del tot, però a RTVV treballen més de 900, i això que les series més importants son de productores externes.

    De totes formes tenen un punt a favor, el rival polític, encara que no sé si dir-li rival, o acudit: http://www.youtube.com/watch?v=UtW6Gjavat0

Comments are closed.